Toplam uzunluğu 660 metre olan gergin eğik askılı tipteki Kömürhan Köprüsü'nün bugün itibariyle 42 adet kablo montajı tamamlandı. Ayrıca proje kapsamında 2x2400=4800 m uzunluğunda çift tüplü Kömürhan Tüneli'nin yapımı tamamlanmış, üstyapı imalatları devam etmektedir. Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından ihale edilen yaklaşık 186 milyon TL sözleşme bedelli “Kömürhan Köprüsü Bağlantı Tüneli ile Yolu" projesinin sözleşmesi, Doğuş İnşaat-Gülsan İş Ortaklığı'nca 20 Aralık 2013 tarihinde imzalanmış, projenin yapımına Ocak 2014'te başlanmıştı.
Tek pilonlu kategoride orta açıklığı itibariyle dünyada 4. sırada yer alan ve yapımı tamamlandığında Doğu Anadolu'nun 16 ili için geçiş noktası olacak “Kömürhan Köprüsü Bağlantı Tüneli ile Yolu" Projesi, Elâzığ-Malatya Devlet Yolu'nun Fırat Nehri ile kesiştiği noktada yer alıyor. 180 m arka temel bloğuna, 380 m orta açıklığa ve 100 m yaklaşım viyadüğüne sahip gergin eğik kablolu köprü tipindeki Kömürhan Köprüsü lojistik açıdan önemli bir yere sahiptir. “Özel teknolojik köprü" sınıfındaki bu köprünün tamamlanmasıyla birlikte Malatya ile Elazığ arasındaki en kısa güzergah, kamuya minimum maliyet getirecek şekilde tamamlanmış olacak. Kömürhan Köprüsü Bağlantı Tüneli ile Yolu'nun 2020 yılı sonunda hizmete açılması planlanıyor.