Tek pilonlu kategoride orta açıklığı itibariyle dünya sıralamasında 4. sırada yer alan ve yapımı tamamlandığında Doğu Anadolu'nun 16 ili için geçiş noktası olacak “Kömürhan Köprüsü Bağlantı Tüneli ile Yolu” Projesi dahilinde; Segment-6, Fırat Nehri üzerinden yüzdürülerek 18 Haziran 2019 tarihinde monte edildi. 300 ton kapasiteli Gantry (portal vinç) marifetiyle özel üretim dubalar üzerine konularak feribot aracılığıyla 2 km uzaklıktaki köprünün inşa edildiği yere götürülen segment, 350 ton kapasiteli heavy-lift yardımıyla baraj gölünden alınarak köprü eksenine kaldırıldı ve montajı yapıldı. Kömürhan Köprüsü’nün çelik tabliyesini oluşturan 25 adet segmentin üretimi, proje şantiyesinde kurulan EN 1090-1 sertifikalı, EXC4 sınıfına sahip özel atölyede yapılıyor.
Elâzığ-Malatya Devlet Yolu’nun Fırat Nehri ile kesiştiği noktada yer alan Kömürhan Köprüsü; 180 m arka temel bloğuna, 380 m orta açıklığa ve 100 m yaklaşım viyadüğüne sahip olup toplam 660 m uzunluğunda gergin eğik kablolu köprü tipindedir. Köprüde, 168,5 m yüksekliğinde ters-Y tipi pilon bulunuyor. Lojistik açıdan önemli bir yere sahip olan, “özel teknolojik köprü” sınıfındaki bu köprünün yapımıyla birlikte Malatya ile Elazığ arasındaki en kısa güzergah, kamuya minimum maliyet getirecek şekilde tamamlanmış olacak.