İhalesi Doğuş İnşaat tarafından tek yüklenici olarak Şubat 2014’te kazanılan, Ankara-Sivas Demiryolu Projesi, Kayaş-Kırıkkale Viyadükleri Yapım İşi kapsamında; Türkiye’nin en yüksek YHT (yüksek hızlı tren) viyadüklerinin tabliyelerini, MSS (movable scaffolding system-hareketli iskele sistemi) yöntemiyle imal edilmeye başlanmıştı. “Limitleri Aşmak” başlığı ile Bridgeweb editörü Helena Russell tarafından kaleme alınan makalede, projenin teknik detayları ve editörün şantiye ziyareti sırasında edindiği izlenimler, sektör otoriteleri tarafından büyük ilgi gördü.
Toplam uzunluğu 6.216 m olan 4 viyadük inşasını içeren ve yaklaşık 290 milyon TL ihale bedelli proje kapsamında; Türkiye’de ilk kez Doğuş İnşaat tarafından uygulanan bu yöntem ile, 90 metre açıklıklı tabliyenin birinci faz betonu da tek seferde döküldü. Proje, bu uygulama ile dünyada da bir ilk olarak literatürde yer alıyor. Ayrıca, 50 yılı aşkın süredir değişik sınıflarda hazır beton üreten Doğuş İnşaat, KGS standartlarına uygun C60 betonunu da yine ilk kez seri olarak bu projede üreterek tabliye betonlarında kullanmaya başladı.
http://www.berd.eu/wp-content/uploads/2017/06/P083_BDE_Stretching-the-Limit.pdf