Türkiye'nin ilk otomatik sürücüsüz metro hattı olan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu, Türkiye'de ortaklık olmadan ihalesi kazanılan en büyük metro projesidir. İstasyonlarında Peron Ayırıcı Kapı Sistemi bulunan ilk metro hattı olma özelliği taşıyan proje kapsamında; 2,5 km depo sahası bağlantısı ve 16 istasyon dahil olmak üzere toplam uzunluğu 17,5 km olan çift tünel metro hattı yapılmaktadır. Depo sahası, araç ikmal sahası ve kontrol merkezi inşaat işleri, ince işler, portal yapıları, ray işleri, enerji temini ve dağıtımı, sinyalizasyon, kontrol iletişimi, yardımcı tesisler, yürüyen merdiven, yürüme bandı ve asansör temini, çevre kontrol, trafik kontrol merkezi işlerinin tesis edilmesi ile test ve işletmeye alma işleri de proje kapsamında yer almaktadır.
Proje Yeri İstanbul / TÜRKİYE
İşveren İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Raylı Sistemler Daire Başkanlığı, Ulaşım Planlama Müdürlüğü
Proje Tanımı Anahtar Teslim (Tasarım, Yapım ve Elektromekanik İşler)
Kesit TBM - Dairesel NATM - Atnalı
Kazı Çapı TBM - 6,56 m
Tek Hat Uzunluğu 53.106 m
Tünel Uzunluğu 26.985 m - EPM - TBM 18.666 m - NATM
İstasyon Sayısı 16 Yeraltı İstasyonu (5 adet top-down istasyon dahil)
Tren Geçici Depolama Alanı 180 hektar - Tam Donanımlı Bakım Alanı 14.000 m² - Atölye
İksa İşleri 138.767,76 m² - İksa 31.872,61 m - Fore Kazık 705.602 m - Ankraj
Elektromekanik İşler Elektrik ve Cer Gücü Temin Sistemi Rijit Katener Sistemi Sinyalizasyon Sistemi (CBTC) - UTO-SIL4 Kontrol ve Haberleşme Sistemleri İletim Sistemi-EPABX-TETRA-PAS-PIS-CCTV-IACS SCADA-AFC-PSD-FDCS-FPFS Yürüyen Merdiven ve Asansörler Çevre Kontrol Sistemleri Acil Durum Tünel Havalandırma Sistemleri